top of page

בכינו בלי דמעות

פרופסור גדעון גרייף

משך הסרט- 60 דקות
משך ההרצאה- 40 דקות

salTarbutBG.png
logo.png

שכבות י'-יב'

לימודי שואה

סרט תיעודי המביא את סיפורם של ניצולי הזונדרקומנדו מאושוויץ, על פי ספרו של פרופ' גדעון גרייף.

גרייף הגיע לאושוויץ-בירקנאו בספטמבר 1993, יחד עם שישה מהניצולים האחרונים של הזונדרקדומנדו באושוויץ. שישה אסירים אלה, שחיו במחשכים רוב ימי חייהם, חזרו לאושוויץ כמעט 50 שנה לאחר שחרורם ושחזרו במדויק, מתוך שרידי המחנה, את מעשיהם באושוויץ.

הזונדרקומנדו היה שמה של פלוגת יהודים שנאלצו לשמש כמשרתים במתקני ההרג ההמוני שבמחנות ההשמדה.

העדויות המלאות של הניצולים פורסמו בספרו של פרופ' גדעון גרייף "בכינו בלי דמעות", אשר היוותה נקודת מפנה במחקר על אוושיץ. זה היה מחקר שסיפק לעולם בפעם הראשונה פרטים לא ידועים על בית החרושת למוות באושוויץ-בירקנאו, והאופן המפורט שבו עבד מפעל המוות.

בכינו בלי דמעות

על המפגש

מחקריו החשובים ביותר של פרופ' גדעון גרייף בחקר אושוויץ עוסקים באנשי ה”זונדרקומאנדו”, אותם אסירים יהודים שאולצו בידי הגרמנים לעבוד במיתקני הרצח באושוויץ.

ספרו הנודע ביותר בנושא זה הוא “בכינו בלי דמעות”, שתורגם עד עתה ל-12 שפות, לרבות סינית, ונעשה לרב-מכר בעולם כולו. הספר “בכינו בלי דמעות” העניק השראה ללאסלו נמש, בימאי הסרט “בנו של שאול”, זוכה פרס האוסקר לסרט הזר לשנת 2016.

סדרת הרצאותיו מעניקה חווית עומק משמעותית לשימור זיכרון השואה, ותחליף למסעות לפולין.

ההרצאה תכלול הסבר מלווה בשקופיות על אלבום אושוויץ, המסמך הוויזואלי-הצילומי החשוב ביותר שנשתמר על תהליך שילוחם למחנה ההשמדה אושוויץ, הגעתם, בחירתם ב"סלקציה" למוות מיידי או לחיי עבדות של יהודי הונגריה באביב של שנת 1944.

פרופסור גדעון גרייף

פרופ' גדעון גרייף הוא היסטוריון של תקופת השואה. הוא מומחה בעל שם עולמי לחקר השואה ומומחה מובהק לתולדות מחנה הריכוז וההשמדה הגדול ביותר, אושוויץ-בירקנאו.

מחקריו החשובים ביותר בחקר אושוויץ עוסקים באנשי ה”זונדרקומאנדו”, אותם אסירים יהודים שאולצו בידי הגרמנים לעבוד במיתקני הרצח באושוויץ. ספרו הנודע ביותר בנושא זה הוא “בכינו בלי דמעות”, שתורגם עד עתה ל-12 שפות, לרבות סינית, ונעשה לרב-מכר בעולם כולו. הספר “בכינו בלי דמעות” העניק השראה ללאסלו נמש, בימאי הסרט “בנו של שאול”, זוכה פרס האוסקר לסרט הזר לשנת 2016.

גדעון גרייף כתב ספרים ומאמרים רבים בתחום התמחותו, הוא בעל כושר רטורי בולט ומרצה מבוקש ונחשב בעולם כולו, האוהב להעניק לקהל שומעיו מהידע העצום שלו.

סדרת הרצאותיו מעניקה חווית עומק משמעותית לשימור זיכרון השואה, ותחליף למסעות לפולין. ההרצאה תכלול הסבר מלווה בשקופיות על אלבום אושוויץ, המסמך הוויזואלי-הצילומי החשוב ביותר שנשתמר על תהליך שילוחם למחנה ההשמדה אושוויץ, הגעתם, בחירתם ב"סלקציה" למוות מיידי או לחיי עבדות של יהודי הונגריה באביב של שנת 1944.

פרופסור גדעון גרייף

במרץ 21 התקיימה הרצאה בזום אותה העביר פרופ' גרייף בנושא השואה, "אלבום אשוויץ" לשכבת ז' בביהס אורט הנרי רונסון אשקלון.

הרצאה מעניינת וסוחפת מאוד, מרצה רהוט וורבלי. הציג את נושא השואה מזווית אחרת המעוררת מחשבות חדשות על נושא רגיש זה, ובזכות זה קיבלנו הרבה ידע ותובנות.

התלמידים היו מרותקים, שיתפו פעולה ושאלו שאלות ענייניות אודות לסיפור המלווה בתמונות המעניינות אותן הציג המרצה.

רוית חזן - אורט רונסון אשקלון

ההרצאה הייתה מרתקת מאוד, מלווה במצגת תמונות וחשפה את התלמידים לאחד ההיבטים הרגישים והכאובים ביותר בשואה.

פרופ' גרייף התאים את ההרצאה לשכבות השונות, קיים שיח מלמד ומעשיר עם תלמידים וענה על תשובותיהם בסובלנות.

אביבית גור ארי, רכזת ח"ח, תיכון עירוני ה' ת"א

ההרצאה שלו היתה נפלאה ומותאמת כל כך לקהל שלנו. הוא הצליח לסכם את הנושא בצורה נגישה, מעניינת, ולשלב מצגת עם תוכן מרתק. כמו כן, היה קשוב לבקשותיי טרום ההרצאה, וההתנהלות היתה מקצועית ונעימה.

נשמח להזמינו שוב אלינו, ושוב תודה על הכל.

יעל לוז - בית דני

הרצאתו המרתקת של פרופסור גדעון גרייף על משפט אייכמן. רצינו להביא לתשומת לבכם שההרצאה הייתה מצויינת, סוחפת ומעניינת. המידע היה מדוייק, והקהל הביע רצון לשאול שאלות רבות במהלך ההרצאה, וקיבל מענה מדהים מפרופסור גרייף. פרופסור גרייף איש מקסים, נעים, מעניין ובעל ידע רב. שמחנו מאוד לארח אותו ונשמח לארח אותו שוב בעתיד

צחי, ליאת וקרן - יד ושם

הזמנת הרצאה

תודה שפניתם אלינו, נשוב אליכם בהקדם

מעוניינים ליצור קשר ישירות?

דב קרן, מכלול הפקות, תל-אביב

dovkeren123@gmail.com  |  050-255-1946

  • Black Facebook Icon
Order
bottom of page