top of page

ילדים של אף אחד

ארז תדמור

משך הסרט: 100 דקות
משך ההרצאה: 30 דקות

salTarbutBG.png
logo.png

כתות ט'-יב'

חברה דת ומדינה

הסרט הישראלי "ילדים של אף אחד" בבימויו של ארז תדמור, מספר על בית מחסה לנערים בסיכון בנווה צדק שבתל אביב. ג'קי רונן (רועי אסף) שגדל בבית המחסה ומעולם לא עזב אותו, מתגורר בקונטיינר בחצר בית המחסה ומשמש כיד ימינה של מרגלית (תיקי דיין) מנהלת המקום. יום אחד, ג'קי מגלה שבית המחסה נמצא בסכנת סגירה. הוא מחליט לבצע מעשה קיצוני ולצאת לקרב של חייו על מנת להציל את בית המחסה שעבורו ועבור הנערים מהווה המפלט האחרון מחיים ברחוב.

נושאים לדיון:
כיצד מתנהל משרד הרווחה בנושא הטיפול בנוער שוליים.
האם הנוער הזה שקוף עבורנו?

ילדים של אף אחד

על המפגש

נתונים שוברי לב מגלים שכ-13% מילדי ישראל מוכרים לרשויות הרווחה, כך על פי לקט הנתונים" ילדים בישראל 2021" של המועצה הלאומית לשלום הילד. אנחנו לרוב לא רואים אותם, הם נמצאים בשולי החברה, או במילים אחרות הם "ילדים של אף אחד". לכן, ההחלטה ליצור סרט עלילתי שעוסק בנושא היא כל כך מבורכת, ומאפשרת להעלות למודעות את המצוקה הכואבת של אותם ילדים שקופים.

ארז תדמור

הבמאי ארז תדמור אחראי על שורה ארוכה של סרטים מופתיים ביניהם "בחורים טובים", "בשורות טובות", "ארץ פצועה" ו"סיפור גדול". גם הפעם הוא מציג יכולות בימוי מופלאות בדרמה אנושית קטנה ונטולת מניירות. באומץ גדול, תדמור מציג בפנינו גיבורים שהם למעשה אנטי-גיבורים. כאלה שלא הצליחו למלא את התפקיד החברתי המצופה מהם, שמגיעים ממשפחות מפורקות. הוא מבקש שניישר מבט לחלקים הלא פוטוגניים של החיים – לסמים, לאלימות, לעוני ולהזנחה ומצליח לעורר בנו רגש כנה.

ארז תדמור הוא אחד הבמאים הפוריים בקולנוע הישראלי. בשני העשורים האחרונים הוא ביים שמונה סרטים באורך מלא, מספר סרטים קצרים (מתוכם שניים עם הבמאי זוכה האוסקר גיא נתיב שאחד מהם, "זרים", גם הפך לסרט ארוך בבימוים. הקולנוע שלו עשוי במיומנות, זוכה לרוב להצלחה ועוסק בדרכו הדידקטית אך לא מעיקה בסוגיות הלקוחות מהמציאות הישראלית

ארז תדמור

מרתק לשמוע על התהליך של היצירה מהתסריט ועד הסרט הסופי, הזדמנות חד פעמית להכיר את היוצרים ודרך היצירה.

שלי, תלמידה

נשמח לארח אירועים נוספים כאלו של מפגש יוצר וסרטו. זה נתן לנו הזדמנות להכיר את תעשיית הקולנוע הישראלית ממקור ראשון, ולהעמיק בנושאי חברה משמעותיים.

שרה, מנהלת חט״ב

הצפיה בסרט והשיחה הציפו בקרב התלמידים שאלות נוקבות ומעמיקות. הדיון היה חשוב ומרחיב דעת. המפגש היה חוויתי ומעצים. שיעור חשוב שהועבר בדרך אחרת

יעל, רכזת שכבה

המפגש עם השחקנים/מפיק/במאי הוא מפגש מעשיר ומעמיק את ההבנה של הנושא. חוויה לכל גיל.

אבי, רכז תרבות

הזמנת הרצאה

תודה שפניתם אלינו, נשוב אליכם בהקדם

מעוניינים ליצור קשר ישירות?

דב קרן, מכלול הפקות, תל-אביב

dovkeren123@gmail.com  |  050-255-1946

  • Black Facebook Icon
Order
bottom of page