top of page

למלא את החלל

אסף אמיר

משך ההרצאה:30-40 דקות
אורך הסרט: כ-90 דקות

ניתן להזמין את המפגש דרך סל תרבות ארצי

salTarbutBG.png
logo.png

כתות י-יב׳

חברה דת ומדינה

שירה מנלדמן בת למשפחה חרדית מכובדת הגיעה לפירקה והיא בודקת בחשאי את השידוך; אברך ועילוי העונה לשם פנחס אשר מאריך בקניות בצרכניה השכונתית כך ששירה ואמה רבקה, יוכלו להשקיף עליו ולגבש עמדה.

פנחס מוצא מאוד חן בעיני שירה והוא גם תלמיד חכם. כל אשר נותר זה לקיים מפגש בין המשפחות ולהכריז על מועד האירוסין. כאן מתערב הגורל האכזר, אסתר, אחותה הגדולה והאהובה של שירה נפטרת במהלך הלידה ומותירה אחריה ילדה קטנה, תינוק ואלמן טרי; יוחאי. אבל כבד יורד על המשפחה.

בתוך כל הצער, המאמץ העיקרי עובר ממציאת חתן לשירה, למציאת שידוך מתאים ליוחאי מה גם שהוריו של יוחאי המתגוררים בבלגיה, מחפשים לו שידוך קרוב אליהם ויש סכנה שזה ירחיק את יוחאי והנכדים מרבקה, שירה והמשפחה בארץ. שירה מתגייסת אף היא למצוא שידוך ליוחאי. האפשרויות עולות ויורדות והשכונה והמשפחה כמרקחה.

על רקע ההתרוצצויות והשדכן ההולך ובא בבית המשפחה, מתפתחת מערכת יחסים עדינה ומהוססת בין שירה -האחות הצעירה לבין יוחאי האלמן הטרי. למרות אי אלו התנגדויות והרמות גבה ובברכת הרב, שירה מוותרת על פנחס העילוי הצעיר, ויוחאי מוצא מסילות ללבה של שירה על לסוף הטוב.

למלא את החלל

על המפגש

ההרצאה עוסקת במפגש בין מפיק חילוני לבמאית חרדית. מהן הקווים המשיקים וכיצד מגשרים על תפיסות העולם של שניהם. כיצד ניגשים לתחקיר ומהיכן מגיע המקור לסיפור. האם הוא מגיע מעולמה הפרטי של הבמאית או שהוא לקוח מסיפורי ההוויה של העולם החרדי ממנו היא שואבת את החומרים.

כיצד ניגשים לליהוק שחקנים לדרמה כזאת. איך מחברים שחקנים לכדי משפחה הומוגנית. מהם שלבי ההכנה לשחקנים כדי להיכנס לדמות מעולם זר להם.

מהם השלבים בהפקת סרט קולנוע: משלב הרעיון עד להקרנה על המסך הגדול. כיצד מכוונים את היצירה לקהל היעד שלה. מהם הכלים בהם משתמש הבמאי כדי לחבר את הצופה אל עולם זר לו.

אסף אמיר

אסף אמיר- מפיק

אסף אמיר הוא מפיק בכיר ואחד הפוריים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל, כיהן בעבר כיו"ר איגוד המפיקים.

לאחרונה נבחר לכהן כיו"ר זמני של האקדמיה הישראלית לקולנוע. הוא הפיק שורה ארוכה של סרטי קולנוע עלילתיים ותיעודיים ביניהם "למלא את החלל", "כנפיים שבורות", "עפולה אקספרס" והסרט התיעודי "מועדון בית הקברות", ויצר מגוון רב של סדרות טלוויזיה מצליחות, בינהן הסדרה "חזרות" והסדרות התיעודיות "אריק איינשטיין: שיר אהבה סטנדרטי" ו"לתפוס את השמיים ".

אסף אמיר

נשמח לארח אירועים נוספים כאלו של מפגש יוצר וסרטו. זה נתן לנו הזדמנות להכיר את תעשיית הקולנוע הישראלית ממקור ראשון, ולהעמיק בנושאי חברה משמעותיים.

שרה, מנהלת חט״ב

מרתק לשמוע על התהליך של היצירה מהתסריט ועד הסרט הסופי, הזדמנות חד פעמית להכיר את היוצרים ודרך היצירה.

שלי, תלמידה

המפגש עם השחקנים/מפיק/במאי הוא מפגש מעשיר ומעמיק את ההבנה של הנושא. חוויה לכל גיל.

אבי, רכז תרבות

הצפיה בסרט והשיחה הציפו בקרב התלמידים שאלות נוקבות ומעמיקות. הדיון היה חשוב ומרחיב דעת. המפגש היה חוויתי ומעצים. שיעור חשוב שהועבר בדרך אחרת

יעל, רכזת שכבה

הזמנת הרצאה

תודה שפניתם אלינו, נשוב אליכם בהקדם

מעוניינים ליצור קשר ישירות?

דב קרן, מכלול הפקות, תל-אביב

dovkeren123@gmail.com  |  050-255-1946

  • Black Facebook Icon
Order
bottom of page