top of page

סאלח, פה זה ארץ ישראל

דוד דרעי

אורך הסרט: 108 דקות
אורך ההרצאה: 45 דקות

salTarbutBG.png
logo.png

לכתות ט׳-יב׳

חברה דת ומדינה

לפני מספר שנים יצא לעולם הסרט "סאלח, פה זה ארץ ישראל", שהפתיע, הרעיד והרגיז כמעט כל ישראלי. היום, חושף הבמאי והיוצר, דוד דרעי, את התגובות שנתקל בהן, על זרמי המעמקים בחברה שלנו, מדבר על התיקון שבדרך וגם מגלה את הסודות "מאחורי הקלעים" של הפקת הסרט בשש השנים האחרונות. בשנה האחרונה השתתפו למעלה מ-15,000 איש במאות המפגשים שקיים ברחבי הארץ. מפגשים שנערכו בעיירות פיתוח ובהרצליה פיתוח, במתנ"סים קטנים ובמשרדים מהודרים, מול סטודנטים, תלמידים, בכירים במגזר העסקי, חברי כנסת ושרים בממשלה.

סאלח, פה זה ארץ ישראל

על המפגש

בהרצאה לאחר הקרנת הסרט (או קטעים מתוכו) ישתף הבמאי והיוצר עטור הפרסים דוד דרעי בחומרים נוספים על המנגנון, ההחלטות והמחיר שבצידן, איך חשפו את הפרוטוקולים הסודיים על ההחלטות של ראשי המדינה להפלות את עולי צפון אפריקה? על הזעם והתיקון שהביאה הסדרה שהפתיעה, זעזעה והרגיזה כמעט כל ישראלי והביאה לשינוי אמיתי בחברה הישראלית.

כמו כן יחשוף את השורשים שהובילו לפערים המעמדיים בישראל, על ההסללה שעברו גם אחיו ואחיותיו ללימודי תפירה, מסגרות ורתכות (ועל המאבק שניהלו – כמו רבים – לחלץ עצמם, בניגוד לסיכויים, לעתיד אחר). במרכז ההרצאה יציב דרעי את השאלה החדה והכואבת:

לאיזה עתיד יכולה היתה המדינה להוביל את בני הדור השני לעולי צפון אפריקה ומדוע בחרה אחרת.

״די מהר, במפגשים עם הקהל, התחושה היא שהאולם מחושמל, אחרי שהנחתי בפניהם חומר נפץ. לכל ישראלי יש דעה על סאלח. הרבה פעמים משליכים את הזעם לכיוון שלי, אבל גם בוויכוחים הסוערים שמתעוררים אני מנסה לשמור על גבולות ברורים של שיח מכבד מבלי לשבור את הכלים. בתוך כל זה קורה הרבה פעמים משהו חשוב: הדיאלוג, שלעיתים מתחיל בכעס או בתחושות של כאב או אשמה משתנה תוך כדי תנועה, תוך כדי המפגש. לא מעט אנשים מעידים על עצמם שהם מרגישים שהסרט והשיחה בעקבותיו שינו את תפיסת העולם שלהם, וזה כל כך לא מובן מאליו בעיניי…"
דרעי

דוד דרעי

דוד דרעי הוא במאי, תסריטאי ומפיק ישראלי. זוכה פרס לבמאים מצטיינים מטעם קרן גשר (2004) ובוגר לימודי קולנוע במרכז האקדמי ספיר (2000).בינואר 2015 נבחר לאחד מ"מאה המשפיעים על התקשורת הישראלית" על ידי עורכי המוסף "פירמה" של העיתון "גלובס". משנת 2004 החל מביים כתבות תחקיר ומגזין בתוכנית "עובדה עם אילנה דיין".

במאי 2017 זכה בפרס הבימוי הטוב ביותר לסרט "סאלח, פה זה ארץ ישראל" בתחרות הישראלית של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי "דוקאביב" ו"פיפרסקי" - ההתאחדות הבינלאומית של מבקרי הקולנוע.

כמו כן ביים את הסדרות לטלוויזיה: חתה יסבח סבח (2004) , תגיד אמן (2005), אתה מת רק פעמיים (2018), פרויקט משפחה, אללה יסלאם, כבר לא אחמד.

דוד דרעי

״היה פשוט נהדר!!! הסרט כל כך אותנטי ועשוי בפשטות ובטבעיות. דוד מקסים ומעניין. נהנינו מכל רגע ואפשר היה להמשיך עוד ועוד״

רחל, הרצליה

״בלתי נתפס! פשוט לתפוס את הראש ולא להאמין... מקווה שזה יעשה הד בעם ולא יעבור מתחת לרדאר.״

קבוצת נטועים, טבריה

״דוד דרעי הציב בפנינו תשובות לשאלות חברתיות המהדהדות שנים רבות בחברה הישראלית ומחייבות מענה״

ח"כ עליזה לביא, מפלגת יש עתיד

נשמח לשמוע את החוויה שלכם, רוצים להמליץ, כתבו לנו

הזמנת הרצאה

תודה שפניתם אלינו, נשוב אליכם בהקדם

מעוניינים ליצור קשר ישירות?

דב קרן, מכלול הפקות, תל-אביב

dovkeren123@gmail.com  |  050-255-1946

  • Black Facebook Icon
Order
bottom of page