top of page

תפוחים מן המדבר

אריק לוביצקי

משך ההרצאה- כ 40 דקות
אורך הסרט- כ 80 דקות

salTarbutBG.png
logo.png

שכבות ט'- יב'

חברה דת ומדינה

עפ"י ספרה של סביון ליברכט.

שחקנים: שלומי קוריאט, מורן רוזנבלט, רימונד אמסלם,אלישע בנאי.

רבקה אברבנאל, בחורה מרשימה בת 19, בת יחידה להורים חרדיים, מואסת באורח החיים שאביה ראובן כופה עליה, ובורחת לקיבוץ בדרום הארץ. אמה ויקטוריה בת ה-48, אישה רגישה, חסרת ביטחון וכנועה לבעלה, יוצאת בעקבות בתה ועוברת שינוי המשנה את תפישת עולמה.

הסיפור מעמת בין שתי תפישות עולם המייצגות שתי מציאויות קיצוניות של ההוויה הישראלית כשבסופו מתבררת אפשרות של מפגש בין שני הקווים המקבילים הללו.

תפוחים מן המדבר

על המפגש

הסרט מציג את הקונפליקט מנקודת מבט ייחודית, המשלבת בין דרמה ריאליסטית לקומדיה פיוטית, כמו כן מציג הסרט פער בין זרמים והשקפות בחברה הישראלית, פער המבוסס על דעות קדומות כמוטיב הקיים בטבע האדם בין אם הוא חילוני או חרדי. קיימת בסרט התמודדות אישית ופנימית של אדם במציאות בה הוא חי. הליכה נגד מוסכמות ופתיחות מחשבתית. הדמויות הראשיות בסרט נעות על צירים מקבילים אולם לאחר התהליך שעובר על כל אחת, הן מגיעות לנקודת מפגש משותפת וקבלה הדדית.

מן הביקורות: "קהל היעד של הסרט הוא בני נוער ומורות התרות אחר נושאים לשיעור חברה."

הבמאי יתאר תהליך עבודתו על עיבוד תסריט מסיפור קצר שהוא גם מחזה תיאטרון. עם מה צריך להתמודד כדי להשאיר את רוח הסיפור הכתוב גם ביצירה הקולנועית. איך להימנע מיצירת דמויות סטראוטיפיות כאשר מספרים סיפור על חברה חרדית ירושלמית.

הנושאים לדיון: יחסי דתיים חילוניים, יחסי הורים וילדים, האתגרים בעיבוד מספרות ותיאטרון לקולנוע, דעות קדומות והיחס לאחר במציאות "השבטית" הישראלית.

קיימת אפשרות למפגש עם השחקניות ריימונד אמסלם (האמא) או מורן רוזנבלט (הבת).

השחקניות מדברות על תהליך עבודה של שחקן כדי להיכנס לדמות שבאורח חייה רחוקה מאד ממנו. במקרה של 'תפוחים מן המדבר' מדובר בשתי שחקניות חילוניות האמורות לגלם דמויות חרדיות ירושלמיות.

אריק לוביצקי

אריק לובצקי - במאי, תסריטאי ומפיק

אריק לובצקי הוא במאי פורה ומצליח בקולנוע וטלוויזיה בישראל. כמו כן הוא תסריטאי, מפיק ומרצה לבימוי ולמשחק בסמינר הקיבוצים ובמכללה למינהל.

ביו הסרטים שיצר: "הפנטזיה הגדולה של סימיקו הקטן" (2011), "אימא של ולנטינה" (2008-9) ע"פ נובלה של סביון ליברכט. "החשוד האחרון" ע"פ ספרו של חיים לפיד (2005-6), בלאק ג'ק (2004-5), "מלך השכונה" (1994).

בין הסדרות שיצר: "הכפולה" (2008-9) דרמת מתח לסלולאר (אורנג'), "חלומות נעורים" סדרת דרמה 56 פרקים (1997-2000) עבור הוט. הסדרה הופצה ברחבי העולם בין היתר לערוץ 2 הצרפתי, "תמונות יפואיות" דרמה קומית 12 פרקים (1995-1996) עבור הוט.

אריק לוביצקי

נשמח לארח אירועים נוספים כאלו של מפגש יוצר וסרטו. זה נתן לנו הזדמנות להכיר את תעשיית הקולנוע הישראלית ממקור ראשון, ולהעמיק בנושאי חברה משמעותיים.

שרה, מנהלת חט״ב

מרתק לשמוע על התהליך של היצירה מהתסריט ועד הסרט הסופי, הזדמנות חד פעמית להכיר את היוצרים ודרך היצירה.

שלי, תלמידה

המפגש עם השחקנים/מפיק/במאי הוא מפגש מעשיר ומעמיק את ההבנה של הנושא. חוויה לכל גיל.

אבי, רכז תרבות

הצפיה בסרט והשיחה הציפו בקרב התלמידים שאלות נוקבות ומעמיקות. הדיון היה חשוב ומרחיב דעת. המפגש היה חוויתי ומעצים. שיעור חשוב שהועבר בדרך אחרת

יעל, רכזת שכבה

הזמנת הרצאה

תודה שפניתם אלינו, נשוב אליכם בהקדם

מעוניינים ליצור קשר ישירות?

דב קרן, מכלול הפקות, תל-אביב

dovkeren123@gmail.com  |  050-255-1946

  • Black Facebook Icon
Order
bottom of page